joi, 10 noiembrie 2011

Divagație cinematografică

Fac o excepție de la format-ul blog-ului, de dragul unei pasiuni foarte vechi: science fiction-ul. De când am învățat să citesc, am șuntat aproape mereu lecturile obligatorii de la școală. În loc de Rebreanu, Bogza, Sadoveanu și alți autori, parcurgeam cu împătimire almanahul Anticipația, colecția Povestiri Științifico-Fantastice, pagini semnate de Asimov, Clarke, Brussolo sau frații Strugatki. Deși cultura mea generală în domeniul literaturii române a suferit carențe iremediabile, nu am regretat niciun moment această apetență pentru imaginarul SF-ului. Când Alexandru Mironov și Mihai Bădescu au început să prezinte la tv serialul Star Trek și filme de gen, am pierdut treptat interesul pentru citit romane și povestiri și am descoperit magia ecranizărilor. În fiecare an urmăresc cam tot ce se produce in materie de cinematograf SF (mai puțin serialele), astfel încât pot să-ți prezint acum, destul de avizat, selecția mea pentru 2011.

Niciun comentariu: