duminică, 25 august 2019

The Songs of Butterfly Man. Meeting Istvan Sky (interview+mix) / Cântecele Omului-Fluture. Întâlnire cu Istvan Sky (interviu și mix)

 Note to English-speaking visitors: listen to the interview  and mix in the Mixcloud player below.

  Mulți îl descoperă pe Istvan Sky prin „The Song of the Butterfly”, o colaborare cu Estas Tonne, Pablo Arellano și Indre Kuliesiute. Piesa are peste 16 milioane de vizualizări pe Youtube (cumulate pe două canale), un scor neobișnuit pentru acest gen. Simpla lectură a comentariilor de la videoclip îți oferă o oglindă a trăirilor pe care muzica le inspiră: calm, iubire, beatitudine. Rădăcinile sonore ale artei lui Istvan Sky sunt în tradițiile șamanice, tibetane, indiene și în folclorul maghiar, dar esențială rămâne propria practică spirituală din care muzica face parte.  Vocea este instrumentul său cel mai puternic, atât muzical cât și terapeutic. De la versuri contemplative la mantre și incantații supratonale, interpretările lui Istvan Sky uimesc prin întindere vocală și bogăție timbrală.
Locuința sa, aflată în apropiere de lacul Balaton, e un sanctuar natural în care liniștea și muzica se manifestă în armonie. Deși dă impresia unui artist eremit, Istvan Sky se bucură de compania multor vizitatori și de publicul pe care-l întâlnește la anumite festivaluri. Cu ocazia Dakini Festival 2019 l-am ascultat în concert și am participat  la unul dintre atelierele sale de lucru cu sunete vindecătoare. Experiența a fost frumoasă și am completat-o cu un interviu pe care am plăcerea să ți-l prezint acum.
 O mențiune: engleza vorbită de Istvan, deși corectibilă, nu-și pierde inteligibilitatea. O particularitate e folosirea timpului prezent chiar și când se referă la acțiuni trecute. Nu știu dacă intenționat, dar îmi place să cred că este expresia unei percepții în care timpul este doar un prezent continuu. Spre deosebire de alte dăți, am optat să renunț la introducerea mea pentru ca materialul să fie mai ușor accesibil ascultătorilor nevorbitori de limba română.

Nu uitați să sprijiniți artiștii și emisiunea, suportul vostru este necesar și apreciat.

Link-uri utile:

Istvan Sky Site: https://www.istvansky.com/
Istvan Sky Bandcamp: https://istvansky.bandcamp.com/



Niciun comentariu: